2015/07/24

Viro

Viime viikon perjantaina mun matkahan jatkui sitten Viron puolelle. Aamulla ajettiin Katajanokan terminaalille ja hypättiin sieltä laivaan. Matka kului yllättävän nopeasti Viroon päin, ehkä se johtui siitä kun Kirpun kanssa vietettiin aikaa VS:n shoppailu osastolla ja sitten käytiin kans kannella. Kannella vaan tuuli niin paljon, et tuntui siltä ku mun hiukset lentäis kohta sinne mereen :D

Virossa mentiin sit hotellille ja olinkin ainoo, jolla oli mukana vedettävä matkalaukku.. Ja muillahan oli rinkat mukana. Vietiin kamat hotellille ja mentiin sit Kirpun kaa shoppailemaan. Pärjäsin Tallinnassa yllättävän vähällä shoppailulla, eikä mukaan lähtenyt paljoo mitään!

Illalla sit suunnattiin vanhaan kaupunkiin päin ottamaan kuvia ja käytiin syömässä mäkissä Oreo mcflurryt (miksei niitäkään voi olla suomessa?!). Rakastan kans virossa noita ihania kukkakojuja, miksei niitäkään voi olla täällä? En kuitenkaan hennonut ottaa ihania ruusuja kainaloon matkan ajaksi.. Myöhemmin sit vielä mentiin Vanhassa kaupungissa syömään, sellaiseen vanhanaikaiseen ravintolaan jonka ruokalistasta en meinannut saada hölkäsen pöläystäkään. Tilasin sitten jonkun lohen ilman mätikastiketta, mut hyi että, silti se ruoka oli aivan kamalaa. En oo koskaan aikaisemmin jättänyt syömättä ravintolassa, mut nyt oli vaan pakko :D Sit oli vaan mentävä tuttuun ja turvalliseen Amarilloon syömään hahah. Oon niin ruokavammanen, etten tykkää mistään erikoisemmasta :D

Illalla mentiin sit Amarillon margariittojen jälkeen hotellille vaan nukkumaan. Seuraavana päivänä lähdettiinkin aamupalan jälkeen vielä pikaiselle shoppailureissulle ettii mulle Air maxeja. No ei tietystikkään löytynyt just niitä kenkiä. Mentiin sit taas Vanhaan kaupunkiin ottamaan kuvia, ennen kun lähettiin kävelee juna-asemalle. Juna meillä lähti joskus puolenpäivän jälkeen ja lähdettiinkin sitten Tartoa kohti. 2,5 junamatkan jälkeen mun matkalaukku sanoikin sit sopimuksensa irti. En oikeesti tiedä et mikä ihmeen epäonnen demoni matkaa aina mun mukana, mut aina mulle sattuu just jotain tällaista et joku menee rikki, putoaa tai jotain muuta epäonnekasta :D Eli mun matkalaukusta irtos se veto-osa, eikä pysyny enää siinä mitenkään kiinni..

Käveltiin sit Tarton keskustaan, jossa oli meidän hotelli. Kamat jätettiin sinne ja mentiin syömään aivan ÄÄRETTÖMÄN hyviä Crepsejä (lettuja). Mun crepsissä oli banaania, nutellaa, kermavaahtoa ja jäätelöä, nam! Ton jälkeen oli kyllä todella ähky olo. Lähdettiin sit moikkaamaan yhtä Kirpun kaveria ja samalla käytiin kiertelee Tarton ostoskeskukset. Illalla käytiinkin juomassa yhdet Breezerit ja mohitot ja mentiin hotellille nukkumaan.

Sunnuntaina ei sit tapahtunutkaan ihmeempiä, aamupalan jälkeen hengailtiin hotellilla ja käytiin syömässä ennen junan lähtöä. Sit seuraavat 2,5h taas junassa, käveltiin kahvin ja superalkon kautta satamaan ja siitä laivaan. Mun pohkeet oli ihan mustelmia täynnä ja hartiat aivan jumissa, kun kannoin kaikkia mun tavaroita  mukana ton koko päivän! Kouvolassa oltiin sit 12 maissa yöllä ja seuraavana aamuna tulin sit vielä bussilla kotiin. Uusi matkalaukku on siis nyt ostoslistalla mulla ja mahdollisesti myös se rinkka :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti