2020/02/27

UUSI HYMY


Vihdoin on syytä hymyilä, nimittäin mun hammasprojekti on vihdoin valmis! Viime kesänä tosiaan aloitin yhteistyön hammaslääkärini Aino Keräsen kanssa ja operaatio alkoi sillon ClearCorrect kalvo-oikomishoidolla. Nyt kun oikomishoito saatiin valmiiksi niin hampaisiin tehtiin vielä muovitukset, jotta niistä saatiin ihan tasaiset ja hiukan pidemmät, omat hampaani kun olivat vähän matalat.

Olen kyllä supertyytyväinen näihin uusiin hampaisiin ja nyt vihdoin hymyilen ilman että laitan kättä suun eteen. Hampaat olivat niin suuri epävarmuus pienestä pitäen ja nyt ihmettelen vaan, että miksen tehnyt tätä jo aikaisemmin?

Kaiken kaikkiaan 8 kuukauden projekti sujui yllättävän helposti! Oikomishoito piteni muutamalla viikolla, mutta muuten ei tullut mitään yllättävää. Olin myös yllättynyt miten kivuton prosessi tämä oli, ainoastaan aina kalvojen vaihdon yhteydessä hampaissa oli pientä kipua sekä valkaisuiden yhteydessä pientä vihlontaa. Tietysti tällaiseen projektiin lähtiessä pitää sitoutua ja huolehtia ekstrahyvin hampaista, mutta se ei kuitenkaan tuntunut liian vaivalloiselta. Olen myös viime kuukausina käynyt varmaan hammaslääkärissä enemmän kuin koskaan elämäni aikana. Loppuvaiheessa oikomishoitoa kalvot alkoivat myös vähän kyllästyttämään ja odotin aika malttamattomana, että saan elää taas ilman niitä. Kalvot oli onneksi todella huomaamattomat ja helpot pitää, mutta itselläni ainakin ne rajoitti paljon kaikkea napostelua ja herkkujen syömistä koska kalvot olisi otettava pois aina syönnin ajaksi, toisaalta taas ihan hyvä ettei tullut naposteltua hetkeen..

Nyt on jotenkin hassu fiilis kun ei tarvitse mennä seuraavaan puoleen vuoteen hammaslääkäriin ja olen kyllä tykästynyt näihin uusiin hampaisiin! Laitan tähän vielä ennen ja jälkeen kuvat jossa näkyy miltä hampaat näyttivät vielä viime kesänä. Instagramini puolelta löytyy myös vähän infopläjäystä aiheeseen liittyen, käy kurkkaamassa lisää @miinakaroliina


2 kommenttia:

  1. Ihan superhieno lopputulos :) Mulla on ollut pienenä raudat varmaan 10v ja mua niiiiiin ärsyttää kun yksi hammas on tässä vuosien saatossa vinoutunut :( Pitäis varmaan siis käydä vastaavassa käsittelyssä munkin! Ihanaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, mäkin olen kyllä tyytyväinen lopputulokseen! Kannattaa kyllä käydä korjauttamassa se hammas jos se häiritsee, mulle ainakin laitettiin myös sellainen lanka tuonne alahampaiden sisäpuolelle että hampaat pysyy jatkossakin suorassa :) Ihanaa viikonloppua!<3

      Poista