2016/05/11

IKÄKRIISI


Matami mamma täällä hei! Kuvailimme viikonloppuna kuvia ja siskoni joutuikin asukuvaajaksi sunnuntaina. Nyt kun aloinkin katselemaan näitä Kalliossa napattuja kuvia, mulle tulee jotenkin aikuismainen ja kiinteistövälittäjämäinen olo. Tunnen itseni siis ehkä hiukan vanhaksi katsoessani näitä kuvia hahah! En tiedä, johtuuko se nyt tästä ikäkriisistä, joka velloo vähän väliä kaikenlaisissa tilanteissa. Huomaan, että en osaa enää käyttäytyä niin samalla tavalla, kuin silloin alle 20-vuotiaana. Nykyään ajattelen päivittäin sisustusasioita, auton katsastamista, kananmunan keittämisiä ja seuraavan ruokakauppareissun ostoslistaa. Ihan kamalaa, olen siis niin tylsä kanttura! En tiedä välittyykö tämä minun mummoilu muille, mutta itse huomaan sen ainakin selkeästi. Okei, varmasti melko moni on huomannut sen, koska en lähde kovinkaan useasti tuonne surmanloukkuun nimeltään Seurahuone!

En tiedä, onko vähän hassua ikäkriiseillä 23-vuotiaana. Mummuni kysyi yksi päivä että minkäs ikäinen nyt olinkaan ja totesi siihen, että sinähän olet aina ollut vaan tuollainen nuorukainen! Silloin älysin, että niinhän muuten olenkin ollut, enhän mää oo ollu "lapsi" pitkään aikaan. Ja seuraava kriisi aiheutettu, aloin tietysti miettimään, että mitäs mä sitten teen kun en oo enää "nuorukainen"?? Miten silloin käyttäydytään, voiko silloin ostaa vielä vaatteita perus Gina tricotista tai voinko käyttää snapchattia? Toivon vaan tosiaan, että tämä "nuorukaisvaihe" ei menisi vielä moneen vuoteen ohi, koska enhän mää nyt halua mummoutua yhtään enempää!

Takki Nelly | Laukku Louis Vuitton | Mekko Bik bok | Kengät Nelly

En haluaisi kokea tylsää aikuistumista, vaan nauttia elämästä ja hullutella. Väsymys on kuitenkin ensimmäinen mummomerkki, jonka takia koen tätä ikäkriisiä. Onneksi kuitenkin kunto on pysynyt ennallaan, enkä vielä ole menossa rollaattorikaupoille hahah! Toinen merkki on se, että suunnittelen suuria asioita elämääni, kuten odotan jo omakotitalon ostamista. Ainiin, onhan sekin aika aikuismaista, että on omistanut omistusasunnon jo kolme vuotta, hups! Välillä tosiaan tekisi mieli heittää tämä ikäkriisi ja väsymys kaapin perälle ja lähteä kunnolla reissaamaan ulkomaille, kuten siskopuoleni tekevät parhaimmillaan.

Olen kuitenkin iloinen, että en ole enää alle 20-vuotias. Teinivuosina tuntui, että oli vielä vähän hukassa, kun ei ymmärtänyt maailman menosta paljoakaan mitään. Voisin ikuisuuden vaan pysyä 23-vuotiaana. Pitääkö siis ensi synttäreinä laittaa jo paikallislehteen ilmoitus "En juhli syntymäpäiviäni" terkuin, Miina ikuisesti 23-vuotias.

18 kommenttia:

  1. Hieno takki! Mä oon aina tykännyt ajatuksesta Meiju 22 vuotias. Tämä Meiju 26 v ei kuullosta yhtään hyvälle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitokset <3 Hahah voi kun sen lopullisen iän saisi valita! :D

      Poista
  2. Haha oon ihan tuon ilmoituksen kannalla! :DD

    VastaaPoista
  3. Oi voi, tuttua tuo ikäkriiseily... Toivon että oma ns lapsenmielisyys ei ikinä katoaisi. :D Ja toinen mistä stressaan on vanheminen ulkoisesti..Tietysti asiaan pystyy vaikuttamaan elämäntavoilla mutta väistämättä "rupsahtaminen" on edessä jossain vaiheessa. :') T. 24-wee ikäkriiseilijä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toivon kans ettei tuo lapsenmielisyys lähtisi mutta onneksi sitä ei ole samalla tavalla kuin silloin lapsena :D Mäkin ehkä vähän stressaan ulkoisesti asiaa, etenkin sen kannalta mitä mää voin sitten pukea päälleni kun oon "rupsahtanut"! :D Onneks ei oo ryppyjä vielä näkyvissä hahah!

      Poista
  4. Pyhpah nyt loppu ikäkriiseily siellä!:D ikä on vaan numeroita, muistakaa se! Ite en varmaan koskaan tuu kasvamaan aikuiseksi. T: ens vuonna pamahtaa 30.😅

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hauska kuulla ettet tunne itseäsi aikuiseksi vaikka 30 ikä häämöttääkin! Ehkä pitää vaan pitää mieli nuorena ;)

      Poista
  5. Haha mä kans ikäkriiseilen vaikka hurja 20 pamahti vasta viime vuonna mittariin :D Kyllä sitä vaan silti aina miettii kaikkee, että mitä ei oo vielä ehtiny tekee ja miten tän ikäsen nyt sit kuuluu olla :D Mutta niin kun Silja sano, ni ikä on vaan numeroita, ollaan just sellasia ku halutaan !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi en ole siis ainoa jolla löytyy ikäkriisiä! Se taitaakin alkaa yleensä tuossa 20 paikkeilla, mutta täytyy vissiin yrittää vaan pysyä mahdollisimman nuorekkaana ja lapsenmielisenä ;D

      Poista
  6. Olen samanikäinen ja itekin oon viime aikoina tosi paljon miettinyt omaa ikää suhteessa siihen mitä oon elämässä saavuttanut ja mitä haluan vielä saavuttaa :D Et apua, mä oon jo näin vanha ja miten mä ehdin vielä mennä naimisiin ja rakentaa sen talon ja hankkia lapsia, ja kun toisaalta viihdyn tässä tilanteessa ilman stressiä moisista asioista mutta kun pitää nekin sit ajoissa hoitaa :D Ehkä alotan sen kunnon ikärkiiseilyn vasta sit kun täytän 30.. suosittelen samaa sullekin! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo olen kans miettinyt, että tätä ikäkriiseilyähän mun pitäisi potea vasta sillon kolmekymppisenä! Mutta nyt kuitenkin on niin kauheat tulevaisuuden haaveet ja jostain syystä tuntuu, että aika loppuu elämästä kesken, vaikka kerkeäisihän sen omakotitalon ostamaan sitten 30vuoden ikäpuolellakin :D

      Poista
  7. Voevoe, tiedän niin miltä tuo ikäkriiseily tuntuu ja olen miettinyt ihan samat jutut läpi! Mua jotenkin ahdistaa välillä, että mittariin pamahti hetki sitte 28 vuotta ja kohta sitä ollaan kolmekymppisiä eikä edes tunnu siltä. Paitsi okei, oon kanssa sellainen mummo ettei mitää järkeä ja haluisin myös muuttaa omakotitaloon, saada oman kasvimaan plus perunapenkit sekä pihakeinun :D Ehkä kuitenkin on tärkein tehdä sitä mitä itse haluaa eikä miettiä mitä muut saman ikäiset tekee. Juuri eilen puhuin ystävän kanssa, että mä olen onnellinen ja iloinen kun saan käydä viikonloppuisin koirien kanssa metsässä, istumassa nuotiolla ja köllötellä sohvalla ja hän on iloinen kun saa viilettää yöelämässä. Jokainen on erilainen ja toiset mummoutuu aikaisemmin haha ;D Ei vaan, turhaan meistä kumpikaan kriiseilee vaan eletään niinkuin itse parhaimmaksi koetaan :) Ps. Näytät tosi hyvältä ja ihanan värinen tuo rakennus taustalla! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan hyvä tietää etten oo ainoo ikäkriiseilijä! Sitä paitsi tuo sun viikonloppu kuulostaa itseni mielestä ainakin melko täydelliseltä eli oon ihan samanlainen mummo! :D kiitokset vielä <3

      Poista
  8. En löydä tätä takkia Nellyltä? Voisitko linkata? Mitä koko muuten käytät takista? Kivannäköinen! Sopii sulle hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En löytänyt itsekkään enää tätä takkia nellyn sivuilta :( mutta kiitokset!

      Poista
  9. minkä merkkinen toi takki on?

    VastaaPoista