2013/10/11

Silver blond, Golden heart

Ajattelin teille toteuttaa tässä postausta mun hiustenlaitosta ja tuotteista mitä yleensä käytän. En ookkaan tehnyt tätä pitkään aikaan joten nyt on hyvä tehdä vähän päivitystä että mitä kaikkea mun tuleekaan tehtyä mun hiuksille! Tilasin hetki sitten uudet pidennyksetkin niin osaan niistäkin jo vähän kertoa enemmän :)

Pidennykset

ilman pidennyksiä/pidennyksien kanssa
Mulla on ollut pidennykset ysiluokan alusta asti kun käytiin bulgariassa ja siellä mulle laitettiin jatkeet ihmeellisellä hiusnauha tekniikalla ja sille tiellle sit jäätiinkin. suomessa en löytänyt ketään kuka olis osannut huoltaa sitä ihmeellistä pidennystekniikkaa niin siirryin niistä sit sinetteihin. sineteillä tuhosin hiuksia varmaan muutaman vuoden ja sitten välillä laitoin taas klipsijatkeet. viime vuonna kuitenkin uskallauduin kokeilemaan teippipidennyksiä ja muutaman eri teippi kokeilun jälkeen siirryin taas klipseihin koska kaikki teipit jumittu niin pahasti mun hiuksiin kiinni että se niiden huoltaminen oli aivan yhtä tuskaa.. nyt kuitenkin kesällä kokeilin simply naturalin teippiä ja se ei jäänytkään enää niin pahasti omaan tukkaan kiinni kuin muut teipit.

 Tässä siis viimekertaiset teippipidennykset, nää oli alunperin klipsipidennykset mutta kyllästyin laittaa niitä joka aamu päähän niin laitoin niihin vaan väliaikaisesti teipit ja laitoin päähän! Tää systeemi ei kestä kovinkaan kauaa aikaa, teipit alkaa irtoilemaan toisistaan ainakin suihkussa ja kun hiuksia kuivaa. Nämä hiukset ostettu rapunzelilta.

Nyt sitten tilasinkin BP hairilta uudet pidennykset, värinä 613# ja pitkästä aikaa pituutena 60cm!! Oon niin ilonen taas kun mulla on superpitkät hiukset :-D Mutta näiden laatu on huomattavasti parempi kuin rapunzelin, vaalea hius on kestänyt hyvin eikä takkuunnu niin pahasti. Mun hiuksiin näitä meni kaksi pakettia ja nyt mulla on taas tämän BP hairin oma teippi kokeilussa, toivon mukaan se ei jämähtäisi tukkaan niin pahasti.. Vaikka tilaankin aina vaaleinta pidennystä niin jatkot on yleensä aina liian keltaiset verrattuna mun omaan tukkaan. Sävytän jatkeet sitten hopeashampoolla ja tarpeen mukaan sävytevaahdolla.

Huollan pidennykseni n.2kk välein. mun omat hiukset kasvaa tosi hitaasti niin pidennyksetkään ei oikeestaan repsottele kovinkaan nopeasti. Mun hiukset on viimeks laittanut päähän siskopuoleni, mutta yleensä Harri on ollut niin kiltti että on suostunut laittamaan jatkot päähäni :D (oon opettanut harrille pidennysten laittamisen) 

Harja mitä käydän pidennyksien kanssa on tämä "kampausharja" ja tämän lisäksi olen käyttänyt myös tangle teezeriä mutta nyt olen hukannut sen jonnekkin :-( 

Hiusten värjäys

Nyt kesällä mulle tuli tosi pitkä väli kun en ollut värjännyt hiuksia ollenkaan, olin yli 3kk värjäämättä niitä ja tuossa ylemmässä kuvassakin näkyy miten hitaasti mun hiukset kasvoikaan sinä aikana :-D Normaalisti värjään hiukset 1-2 kk välein ja silloinkin vaan tyven. 

Värjäykseen käytän ihan vaalennusainetta. Jauheena on toiminut nyt keunen magic blonde ja hapetteena idhairin 1,5% hapete. mun tyvi jää värjäyksen jälkeen aina vähän kellertäväks mutta laitan siihen sitten sävytevaahtoa. kaupan väreillä en lähtis mun tyveä vaalentaa koska niissä on liian kovat aineet mun hiuksille.

Mulla on ollut käytössä goldwellin sävytevaahto 10V jonka laitan pyyhekuiviin hiuksiin. Nyt oon kans laittanut tätä pidennyksiin ettei ne jää liian kellertäviks mut silti huomaan pientä eroa et pidennykset on hiukan eriväriset kuin mun omat hiukset.

Yleisimmät hiusaineet mitä käytän

Hiustenpesuun käytän aina hopeashampoota ja nyt mulla on käytössä four reasonin shampoo. pesen hiuksia myös välillä ihan värjätyille hiuksille tarkoitetulla shampoolla ja myös välillä syväpuhdistavalla. Joka kerta shampoon lisäks käytän ihan värjättyjen hiusten hoitoainetta.

Suihkun jälkeen sit laitan pyyhekuiviin hiuksiin vielä four reasonin moisture mist jätettävää hoitoainetta

Yleensä mulla on suorat hiukset ja laitankin näitä tuotteita yleensä päivittäin! ykkösenä tigin headrush kiiltosuihketta, sit suoristus, sitten paul mitchelin öljyä latvoille, sitten tigin sugar shockia tyveen ja loppusilaukseks vielä rockaholicin lakkaa.

Kiharoiden tekemiseen taas käytän näitä: alle tigin kiiltosuihketta ja catwalkin kiharasuihketta. Loppusilaukseen taas lakka!

Hiustenlaitto välineet

Hiukset suoristan lähestulkoon päivittäin ja siihen käytän ghd:n suoristusrautaa. (en vois kuvitellakkaan käyttäväni enää muuta rautaa kuin tuota!)

eclipsen sauvakihartimella teen yleensä kiharat, tällä saa ihan sopivan kokoiset ja  kestävät kikkurat.

toisena kihartimena mulla toimii revolv`it jolla saa tehtyä isompia kiharoita. tän raudan käyttäminen vaatii vaan vähän opettelua, poltin omat sormeni aika monesti ennen kun hoksasin tekniikan miten kiharat saa tehtyä!

ja hiustenkuivaajana mulla toimii ihan remingtonin perus kuivaaja :-)

Jos teille jäi jotain kysyttävää niin kysykää ihmeessä! ajattelin nyt toteuttaa kuitenkin jotain vähän erillaista kuin perus päivän asu tms muita postauksia tänne :-)

8 kommenttia:

  1. Siis ei noita pidennyksiä pysty ostamaan kun vaan parturi koulun käivijöille..... :( nyyh,löysin just ihanan liukuvärjäys pidennykset. Ihanat hiukset sulla,sopii hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se on harmi kun niitä ei saa tilattua muut :( kiitti, itsekkin oon vihdoinkin tyytyväinen tähän lettiini :)

      Poista
  2. Pystyyx klipseistä tekee teippipidennykset? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mutta kuten kirjoitin niin ne ei kestä kovinkaan kauaa :)

      Poista
  3. Tuolt BP hairilta ei varmaan myöskää voi tilaa jos on valmistunu mut ei tee kampaajan töitä..? :( kun kysytään yrityksen nimeä ja y-tunnusta..

    VastaaPoista
  4. Mäki tein mun klipseistä teipit ku en enää kestäny sitä joka aamusta laittamista, ihan hyvin on ainakin mul pysyny, tosin vaa hiuksia lähtee tosta "hiusnauhasta" paljon paljon enemmän kun oikeesta teippipidennyksestä, nii eipä noissa ookkaa enää paljoakaan karvaa jäljellä. :---D

    Ja ootko kokeillu goldwellin 10BS sävytettä? :D Ihan paras mun mielestä, ite oon varmaa vaa niin värisokee etten ainakaa tota 10V:tä käyttäes huomaa juurikaan mitään eroa (tosin mun tukka ja pidennykset on kyl niin harmaata että ei toi 10V sävyte saa mitenkää taitettua pidennyksien väriä yhtä paljon mitä oma tukka on). : D

    Olipas taas selitykset... :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mullakin harveni hiukset aika nopeesti ku teki teipit! Ja mulla oli toi 10bs ennen 10veetä mut musta siitä bs tä tuli enemmänkin shamppanjainen sävy kuin hopeinen :)

      Poista
  5. bp hairille voi soittaa, myyvät muistaakseni ainakin klipsipidennyksiä myös ihan normikuluttajille eli ei kampaajille.!

    VastaaPoista