2018/02/03

10 FAKTAA BLOGIHARRASTUKSESTANI 

1. Mun bloggaaja-aivot käy kierroksilla aika useasti päivänkin aikana. Mietin useasti, millaisia kuvia voisin tänne ottaa, mitä kaikkea mun pitikään tehdä tänä päivänä blogijuttuja varten. Myöskin monesta asiasta yritän miettiä, että saisiko kuvattua blogiin lisää materiaalia, miten saisin tehtyä vaikka aamupalasta sen näköistä että sen viitsii kuvata jne. Ajastan osan postauksista, mutta silti avaan läppärini lähes päivittäin, eli teen blogijuttuja oikeastaan jatkuvasti!

2. Jokainen bloggaaja varmaan osaa myös samaistua siihen, että bloggaus vie todella paljon aikaa arjen keskellä. Tässä joutuu ehkä enemmänkin tekemään sitä "näkymätöntä" blogityötä, kuin pelkästään kirjoitella postauksia. Mulla saattaa parhaimmillaan mennä 7-8 tuntiakin koneella ja kuvauksiin voi hurahtaa helposti parikin tuntia!

3. Kuusi vuotta sitten en kehdannut puhua yhtään kellekään blogiharrastuksestani - nykyään tuntuu että lähes kaikki tietävät siitä ja nykyään en enää häpeä kertovani blogin kirjoittamisesta!

4. Mun on todella hankala tehdä mitään tietoteknisiä muutoksia. Meinaan jotenkin menettää hermoni todella helposti, jos joudun opettelemaan jotain uusia juttuja tässä tietotekniikassa :D Esim, mun oli hyvin hankala alkaa opettelemaan uutta kuvankäsittelyohjelmaa ja olin myös ensimmäisen viikon todella hukassa kun blogini muutti bloggerista tänne. Sama juttu oli kyllä silloinkin, kun muutin blogini bloggeriin Buzznetistä. Ärsyynnyin myös kun Picmonkeystä tulikin maksullinen, eikä siellä saa enää tehtyä kollaaseja..

5. Yleensä kun olemme ottamassa asukuvia, mulla on mielessä joku tietty kuvakulma mistä haluaisin kuvia. En kuitenkaan osaa selittää sitä, joten sanon vaan H:lle aina että haluaisin sellasia hienoja kuvia, mutta en osaa selittää millaisia. Helppoa varmasti toteuttaa niitä kuvia, kun ei ole hajuakaan millaisia kuvia kuuluisi ottaa :D

6. Yritän tehdä blogiin mahdollisimman monipuolista sisältöä, enkä esimerkiksi halua koskaan julkaista kahta peräkkäistä postausta asukuvista. Myöskin sisustuspostauksia yritän ajoittaa niin, ettei niitä olisi liikaa peräkkäin.

7. Haluaisin käydä enemmän blogitapahtumissa. Näihin olisi kiva saada kutsuja, vaikka asunkin täällä kaukana!

8. Bloggailuun käytän kahta konetta. Macbook on yleisimmässä käytössäni, jolla muokkaan kuvat ja kirjoitan postaukset. Samsungin koneella kuitenkin teen kollaasit, fontit ja muut muokkaukset kuviin.
9. Mulla soi lähes aina musiikki tai telkkari on päällä kun kirjoittelen postauksia. Ja suurimmaksi osaksi postailen myös täältä sohvan pohjalta, vaikka olen vannonut siirtyväni keittiön pöydälle kirjoittelemaan..

10. Mun kuvat ottaa lähes tulkoon aina Harri tai minä. Mulla on silloin tällöin ollut muitakin kuvaajia (kuten sisko/siskopuoli ja pari kaveria) mutta en kauhean helposti kuvaile mitään blogijuttuja kavereideni kanssa, koska en halua olla kellekään vaivaksi. Joskus myös on hankalaa alkaa selostamaan kaikkia kuvakulmia ja kameran asetuksia sellaiselle, joka ei ole koskaan ottanut mulle kuvia tänne.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti