2019/01/30

10 X RANDOM JUTTUA MEIDÄN MATKALTA

- Oon todella lintupelkoinen, mutta linnut on musta silti tosi hienoja olentoja  (suurimmat osat ainakin) ja pelkään sitä kun ne on niin arvaamattomia. En voi sille mitään, että aina kun joku lintu pyrähtää ohitseni turhankin liian läheltä, alan kiljua samaan tyyliin kuin olisin kuolemaisillani. Harri on ihan muutaman kerran kysynyt tällä reissulla, että miksi mun pitää aina huutaa niin kovaa kun joku lintu lähestyy. Meidän parvekkeelle tuli niin hieno valkoinen papukaija, mutta mun huutamisen takia se taisi säikähtää enemmän kuin minä, eikä meinannut uskaltaa tulla takaisin.. 

- Voitin kuitenkin lintupelkoni ja uskalsin ottaa selfien minkälie emulinnun kanssa, joka vaan hämmästyneenä tuijotti minua suu ammollaan samalla kun yritin hiipiä sen viereen puhelin kädessä (tässäkin ihmisiä huvitti jotenkin kun lähestyin tuota emua ja aina kun se katsoi muhun päin, niin juoksin äkkiä karkuun.. :D)

- Havajilla meiltä kysyttiin hyvin usein mistä päin ollaan ja kaikki oli jotenkin innoissaan kun sanoimme olevan suomesta. Sitten sainkin opettaa paikallisille muutamia sanoja suomeksi ja oli hauska kuulla miten ulkomaalaisen suusta esimerkiksi sanan "mahtavaa" :D Sen lisäksi en ole kuullut suomea puhuttavan muualla kuin Havajilla törmäsin samassa hississä muutamaan suomalaiseen.

- Olen elänyt jo kuukauden ilman itseruskettavaa, joka on varmaan ennätys viimeisimpään 6 vuoteen. Olen kyllä osittain vähän ruskettunut, mutta koska toivoisin olevani yhtä ruskea kuin Harri, niin sitten taas meinaan ratketa laittamaan itseruskettavaa. Koitan kuitenkin pitää pintani ainakin näiden hellejaksojen ajan ja pidän purnukat visusti piilossa! Ehkä mä vielä voisin vähän saada lisää brunaa pintaan?

- Nyt kun ulkomailla on ollut reilu kuukauden ajan, meinaan unohtaa suomalaisia sanoja ja joskus jopa ajattelen joitain asioita englanniksi.

- Olemme kerran joutuneet poliisin pysäytettäväksi ja Harrin ajokortti vietiin hetkeksi, mutta onneksi vältyttiin sakoilta ja ajokortti saatiin takaisin! 

- Näin 26-vuotiaana sheivasin ensimmäistä kertaa elämässäni koko jalat täällä. En vaan aiemmin ole tiennyt omistavani jalkakarvoja muuallakin kuin säärissä :D

- Harria on nimitetty kertaalleen Instagram boyfriendiksi - en kyllä tiedä yhtään miksi?!

- Ajattelin pitäväni täällä taukoa meikkaamisesta, mutta nenäni on päättänyt olla erimieltä asiasta. Aina kun olen hiippaillut päivän ilman meikkiä ulkosalla (aurinkorasvakerroksien kera tietty) niin silti se helottaa yhtä punaisena kuin paloauto.. 

- Viimeiset 11 päivää omaisuutemme on mahtunut Ikean säkkiin, olemme käyneet suihkussa parkkihallissa, yöpyneet keskellä metsää kaatosateessa ilman minkäänlaista verkkoa, hengailtu rannoilla joissa on krokotiili varoitus mutta ei nähty kuitenkaan yhtään krokoa ja olen näyttänyt hyvin rähjäiselle reppureissaajalle.


2 kommenttia:

  1. Musta tuntuu, että ajattelen ihan täällä kotimassa aina englanniksi! Mutta oon ehkä mieltänyt sen tavan puhua paljon englantia töistä ja kun sukua on aika paljon ulkomailla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo huomaa just et mitä enemmän puhuu englantia, niin sitä enemmän sitä alkaa ajattelemaankin englanniksi! :)

      Poista