2016/08/24

ABOUT MY WORKING THING 


Heissun! Kirjottelen postausta Kouvolan päästä ja ajattelinkin nyt postailla tänne hiukan erilaista juttua, nimittäin mun omasta ammatistani! Valmistuin tosiaan Lahdessa kesäkuussa sisustusartesaaniksi ja sainkin onneksi kesäksi oman alani töitä. Olen kuitenkin myös haaveillut kauan aikaa yrittäjän työstä ja toivoisin jonain päivänä olevani itseni pomona. 

Mikä halusin olla isona, silloin kun olin pienempi? Löytöeläintalon omistaja, kissa, hevosenhoitaja ja kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Huomasin kuitenkin kun olin tallilla töissä, että innostus harrastukseen lopahtaa kyllä totaallisesti, jos alkaisin vielä työkseni hoitamaan hevosia. Sitten sainkin jostain älynväläyksen lähteä parturi-kampaaja kouluun. Hiustenvärjäilyt ja pidennykset olivat olleet siloin elämässäni jo hetken aikaa ja ajattelinkin, että parturi-kampaajan työ voisi olla hauskaa. Koulussani kuitenkin huomasin, että kiinnostus ei riittänyt tarpeeksi pitkälle, eikä minua pahemmin kiinnostanut tehdä muuta kuin juurikin niitä värjäilyjä ja pidennysten laittoja. Huomasinkin sitten koulussa, miten kivaa olisi vaikka suunnitella itse kampaamoita. Olin kotona kyllä tykännyt aina suunnitella kaikkia seinän värejä jne, mutta en ollut oikeastaan perehtynyt mitenkään sisutuspuoleen siinä vaiheessa. Asuin kuitenkin omassa kämpässä jo silloin ja aloinkin miettiä, miten kodista saisi vielä viihtyisämmän. Sisustaminen sitten vain oikeastaan "hiipi" pikkuhiljaa elämääni ja aloin suunnittelemaan päässäni aina miten sisustaisin kaikkia tiloja jne. 

Hain jo parturi kouluni aikana opiskelemaan sisustusalaa. Kävin niin ammattikoulussa, kuin ammattikorkeakoulussakin pääsykokeissa. Sisustusarkkitehti koulu olisi ollut ehkä siihen aikaan vielä liian haastava paikka, mutta tuo Lahden koulu tuntuikin heti enemmän omalta koululta. Tykkäsin tosi paljon opiskella tätä alaa, koska meillä koulussa käytiin niin montaa eri asiaa läpi kahden vuoden aikana. Tietty joitakin asioita oisi voinut oppia enemmänkin, mutta tätä alaa oppii ehkä enemmän tekemällä ja nyt kesällä huomasinkin että töissä oppii aina uusia juttuja.

Koulun aikana aloin löytämään myös enemmän oman sisustustyylini kotiin, sain jotenkin selkeämpiä visioita kaikkiin projekteihin ja nyt kun olen ollut kesän pintakäsittely hommissa, niin voin sanoa että tykkään tästä kuitenkin aikalailla! Ainoa, mitä toivoisin niin olisi enemmän sitä siistiä sisätyötä, eli itse suunnittelupuolta ;)  Joskus myös toiveissani olisi käydä LKV koulutus ja liittää tähän työhön vielä kiinteistönvälittäjän työt. 

Jos siis kaipaat sisustussuunnittelijaa tai pintakäsittelijää kotiisi niin laita mulle viestiä tulemaan! Autan mielelläni kaikissa sisustustöissä ja kotijutuissa, mun joitakin kohteita joita olen tehnyt, löytyy blogin sisustussuunnittelu sivun puolelta, eli TÄÄLTÄ! ♥ Pyrin aina suunnittelemaan asiakkaalle ihan oman tyylisen ratkaisun, eli kaikkien ei tarvitse olla yhtä valkoisen ja kimaltelevan ystäviä, kuin minä ;)

 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti