2015/12/31

Arkimeikkini

Kauan odotettu meikkipostaus olisi nyt siis luvassa! Olen jo pitkään halunnut tehdä tämän postauksen, mutta meikkikokoelmastani puuttui aika monta tärkeää juttua, niin päätin toteuttaa tämän nyt, kun meikkipussissani on edes joitakin meikkejä. Olen myös nyt viime aikoina alkanut panostamaan meikkeihin, kun ennen en kauheasti jaksanut miettiä, mitä meikkejä käytän. Meikkipussistani kuitenkin puuttuu vielä muutamia juttuja mitä haluaisin, mutta nyt kuitenkin perusasiat alkaa olla kunnossa.

Olen meikkien suurkuluttaja, eikä minulla ole vuodessa kovinkaan montaa päivää milloin en käyttäisi mitään meikkiä. Tässä siis on myös blogihistoriani ensimmäinen meikitön kuva! Mulla on omat kasvot todella kalpeat ja silmänaluset tummat Ei siis ihmekkään, että olen saanut kuulla kommentteja "ootko kipee" ja "miks näytät kuolleelta". Mun naamanihan ei tartu yksikään itseruskettava/oikea rusketus, eli olen ikuinen kalkkilaivan kapteeni.
Näitä pohjatuotteita siis käytän! Kosteusvoide, silmänympärys seerumi ja uusi Lancomen la base pro meikinpohjustusaine.

 
Mulla on melko vähän vielä "luottomeikkejä", mutta paras meikkivoide, joka on käynyt tähän naamaan, on ollut ehdottomasti tuo Maxfactoryn miracle touch. Olen myös alkanut panostamaan varjostuksiin ja korotuksiin. Meikkivoiteen lisäksi laitan siis punaisen neutralisoijaa (vihreää) nenän päähän, tummien silmien ympärille keltaista ja muuten tuleekin laitettua vielä korostuksiin vaaleaa voidetta ja varjostukseen tummempaa voidetta. Meikin kiinnitykseen käytän perus irtopuuteria ja päälle vielä GOSHin helmiäistä aurinkopuuteria.

Meikkipohja valmis!
 
Kulmakarvoihin ostin hetki sitten Viva la divalta Perfect Brows kulmakarvapaletin. Mulla on luonnostaan tummat kulmat, joita en ole värjäillytkään. Kulmien siistimiseen käytän tietysti pinsettejä ja sitten siveltimen kanssa levitän tuota blondien kulmakarvojen oikeanpuoleista kulmakarvaväriä. Häivytyksen teen tuolla pienellä harjalla ja sen jälkeen laitan vielä kulmien päälle kulmakarvageeliä, jolla karvat pysyvät paikoillaan. Lopuksi vielä kulmien alle highlightia.
Kulmat  ennen ja jälkeen
 
Mun perus silmämeikissä on yleensä aika nudet luomivärit. Mulla onkin luomiväreinä käytössä Urban decay Naked smoky luomiväripaletti. Kovimmassa käytössä onkin olleet sävyt thirteen, dirtysweet ja high.
 
Silmämeikkiini kuuluukin näyttävät kissarajaukset ja rajauksiin olenkin käyttänyt jo pitkään Rimmelin nestemäistä eyerlineä. Ripsiväri mulla on vaihdellut vähän väliä. Käytän myös lähes päivittäin irtoripsiä, kun ripsienpidennyksiä ei tällä hetkellä minulla olekkaan.
Huulimeikkiä mulla ei kauheasti ole yleensä, mutta lemppariksi on tullut nyt tämä uusi Macin nudepuna sävyssä Matte naturally transformed A45. Kuorin huulet myös joka päivä LUSHilta ostetulla bubblegum huultenkuorinta aineella. Huulipunan alle myös laitan vielä Nyxin huulten pohjustusvoidetta. Vielä olisi kuitenkin ostoslistalla uusia huulipunia sekä huultenrajauskyniä!
 
Tässä siis ihan mun arkimeikkini valmiina. Mikään mestari en ole meikkaamisessa, mutta toivon mukaan saitte nyt tästä postauksesta jotain irti, että miten meikkaan yleensä arkipäivisin!

4 kommenttia:

  1. Oi, oot nätti ilman meikkiäkin!:) Itsekkin meikkaan aina kissarajaukset, oli arki tai juhla. Jotkut jaksavat ihmetellä että miten ehdin/jaksan meikata niin paljon. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitokset <3 todella harvoin kuulen tuollaista kommenttia :) mäki kyllä oon tottunu jo siihen et meikkaan paljon nii jos pitäis alkaa tekee jotai hillittyä arkimeikkiä nii tuntuis et siinähä menis pian kauemmin tehä sellane ku toi mitä on tottunu joka päivä tekee :D

      Poista
  2. Etkö jaksanu enää ripsipidennyksiä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaksaisin joo mut nyt ku oon käyny viikot äitin luona nii en olis päässy huollattaa niitä :(

      Poista