2015/12/21

Back to blonde

Muutama viikko sitten aloitin operaation "takaisin blondiksi". Mulla oli liukuvärjätty hiuksia n. puolisen vuotta, mutta liukuväriosuus haalistui mun päässä tosi pian, vaikka laitettiinkin tosi tummanruskea tyvi. Mun oma hiusväri on myöskin niin vaalea, että tyviväriä olisi saanut olla laittamassa vähän väliä. Niinpä päätin sitten ruveta taas kokonaan blondiksi.

Operaatio ei kuitenkaan ollut niin helppo kuin luulin, ajattelin että kyllähän nää mun hiukset vaalenee parilla värinpoistolla. Olen myös vaalentanut aina hiukseni kampaamon aineilla, mutta nyt minulla ei ollut enää jäljellä mitään vaalennusaineita. Kävin sitten kaupasta ostamassa ensin tuon Shwartzkopfin vaalennusaineen, jossa tuli mukana sininen color mask. Mun hiukset oli silti ihan oranssit vaalennuksen jälkeen. Uudella yrityksellä laitettiin sitten vähän miedompia aineita, Biozellin 6% hapetetta ja vaalennusjauhetta. Oranssisuus väheni, mutta ei tarpeeksi. Tuossa ylemmässä kuvassa olenkin siis vaalentanut hiukseni kaksi kertaa. Parin päivän päästä kuitenkin tehtiin taas uusi käsittely, Biozellin aineilla siis. Nyt oranssi kuitenkin alkoi taittua pois ja tilalle tuli keltainen. Laitoinkin hiuksiin kolmea eri hopeaan taittavaa sävytettä ja hiuksista alkoikin sitten tulla ihan ookoot!

Tältä nyt siis mun hiukset näyttää tällä hetkellä! Pientä keltaisuutta löytyy tuosta keskivaiheelta, mutta en jaksanut enää tapella hiusten kanssa ja nyt muutenkin hiusteni kuuluukin vähän levätä näiden käsittelyjen jälkeen. Sävytän kyllä hiuksia joka suihkukerta color maskeilla ja hopeashampoolla. Tilasin myös uudet klipsipidennykset, jotka ovat nyt vaan 20cm lyhyemmät kuin aikaisemmat jatkeeni!! (alan tulla vanhaksi?) Ostin myös hiukset extrapaksuina ja olenkin huomannut laadussa, että hiuksia on paketissa ollut paljon enemmän ja hiukset ovat vielä ainakin pysyneet hyvinkin siloisina ja selvinä. Kyseiset jatkeet ovatkin siis täältä.

Tänään muuten vanhenin taas vuoden. Eilen sainkin jo synttärilahjani ja aamupalan sänkyyn, kelpaa! Tänään lähdettiinkin kivasti Tiian kanssa syömään ravintolaan, kun mulla peruuntui viikonlopun synttärin vietot. Mutta kiva kun pystyi viettämään synttäreitä näinkin! Huomenna olisi vielä tarkoitus syödä kakkua kotona ja yrittää keretä tehdä kaikki mahdolliset asiat ennen Joulua, kiire vaan tuntuu kolkuttelevan koko ajan tuossa olkapäällä, mutta syyllinen on kyllä nyt selkeästikin ollut tämä mun räkätauti, joka on hidastanut menoa..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti