2015/12/14

LONDON

Hengissä ollaan! Perjantaina rantauduttiin taas Suomen kamaralle puolen yön aikoihin ja nyt vasta sain nostettua tän läppärin luukun ylös. Viikonloppunikin meni reissussa, joten nyt kirjoittelenkin tätä postausta vielä vähän silmät ristissä.

Lähdettiin tosiaan Lontooseen Annikan kanssa viime tiistai aamuna. Lennettiin Norwegianin koneella Gatwickin lentokentälle ja sieltä lähdettiin sitten suunnistamaan tuonne suureen maailmaan. Napattiin juna-asemalta metroliput matkaan ja lähdettiinkin suuntaamaan hotellia kohti. Ihmeellisen helposti päästiin perille Paddingtoniin ja hotellikin löydettiin ihmeellisen helposti! Hotelli ei ollut mikään luksushotelli, mutta hyvin siellä sai kuitenkin nukuttua.

Oltiin sitten hetki hotellilla ja päätettiin sen jälkeen lähteä kiertelemään paikkoja. Käytiin viereisessä Hyde Parkissa ja käveltiin samalla Winter Wonderlandille päin. Saatiinkin sitten älynväläys kävellä Bond streetille asti ja etsittiinkin siellä järjettömässä ihmislaumassa Victoria Secretsin kauppaa. VS Shoppailuiden jälkeen lähdettiin kävelemään takaisin hotellille päin, mutta kappas kummaa, Hyde park oli mennyt kiinni. Käveltiin sitten aidan reunusta pitkin, mutta matka tuntui aivan loputtoman pitkältä. Onneksi metron kuva tuli pitkän matkan jälkeen vastaan ja mentiinkin samantien metrolla suoraan hotellille. Tuo meidän ensimmäisen päivän kävelylenkki tulikin kestämään vain sen neljä tuntia ja molemmilla meistä oli järjettömän kipeät jalat illalla! Oppi numero yksi: käytä metroa, älä ikinä kävele.

Keskiviikkona meillä olikin tarkoitus viettää shoppailupäivää, mutta kipeiden jalkojen takia päätettiin viettää vähän kevyempi päivä. Suunnattiinkin metroilla nyt Big benille päin ja siellä vedeltiinkin Starbucksin juomia ja katseltiin kun turistit ottivat innoissaan selfieitä tornin kanssa. Lähdettiin kuitenkin pienelle shoppailukierrokselle ennen skumppabaariin menoa, eli käytiin kiertämässä Harrods ja muutama peruskauppa. Shoppailun jälkeen mentiinkin sitten Liverpool Streetille, jossa meille olikin varattu pöytä huisin hienosta shampanja baarista, Vertigo 42:sesta.

Torstaina meillä sitten starttasi vihdoin ja viimein se kunnon shoppailupäivä. Aamupäivä kuitenkin käytiin kiertelemässä Luonnontieteellisessä museossa, olihan meidän tehtävä jotain fiksuakin tällä reissulla haha. Museo kierroksen jälkeen lähdettiinkin taas Lontoon shoppailukadulle, Oxford streetille ja Bond streetille. Shoppailtiinkin taas sellainen viitisen tuntia ja sitten mentiin taas rättiväsyneinä takaisin hotellille.

Perjantaina olikin kotiinpaluu päivä. Hotellin luovutuksen jälkeen lähdettiin yliturvonneiden matkalaukkujen kanssa metroon, mutta lähdettiin kuitenkin vielä shoppailukierrokselle. Sullottiin sitten vielä viimeisiä shoppailujuttuja laukkuihin metroasemalla ja sitten lähdettiin lentokenttää kohti.

Kaikinpuolin Lontoo oli kyllä hirmu hieno paikka ja todella hyvä tällaisille shoppailuhulluille!  Haluan kyllä päästä uudestaankin tuonne kaupunkiin, täytyy vaan säästää taas pieni hetki, että pääsee kunnolla shoppailemaan. Ostokset kuvailenkin eri postaukseen ja Lontoosta postailen mahdollisesti muitakin postauksia!