2017/04/07

VUOSI ILMAN HIUSVÄRIÄ


Muistatte varmasti miten katkasin hiukseni vuosi sitten? Tästä hiustenkasvatusprojektista onkin pyydetty postauksia tasaisin väliajoin ja nyt olen elänyt ilman hiusväriä tosiaan vuoden verran! Olen laittanut itselleni hiusvärejä aina 7-vuotiaasta ylöspäin, eli sen jälkeen en ole pitänyt näin pitkää hiustenvärjäys taukoa, kuin nyt. Hiukseni ei myöskään ole tainnut olla ikinä näin hyvässä kunnossa. Näen myös ensimmäistä kertaa elämässäni, että hiukseni todellakin kasvaa, vaikka lyhyet ne siltikin ovat.
Tässä tosiaan muistutuksena vielä lähtötilanne huhtikuussa 2016 ja toinen kuva lokakuulta 2016. Jos et ole lukenut koko tarinaa, niin löydät sen tästä linkistä. Päivitin myös hiusten kasvatuksesta lisää juttua puoli vuotta sitten ja se postaus löytyykin täältä. Mitäkös olen tehnyt hiusten kasvamisen eteen? Ensimmäisenä vedin priorinin 3kuukauden kuurin. Sen jälkeen olen vaan tehnyt hiusnaamioita ja käyttänyt hiusöljyä, mutta suoristusrautaa käytän hiuksiini lähes päivittäin. Pidennykset ovat myöskin minulla käytössä 5-6 päivää viikosta. Viime syksystä olen myös syönyt superbiotiinia, ei siis mitään erikoisia konsteja.

Alemmassa kuvassa tosiaan nykytilanne, enkä tosiaan olisi uskonut että hiukset on näinkin hyvin kasvaneet! Olen myös kymmenen vuotta ollut pidennysten vanki, joten toivottavasti joskus saisin elää ilman jatkeita. Hiuksia en aio enää värjätä mitenkään radikaalisti, seuraava hiustenvärjäys tuleekin vasta kesäkuussa ennen häitä ja silloinkin tosiaan värjään vaan tyven blondiksi, tai sitten raidotan hiukset!


Kannatan siis tosiaankin pitämään pidempiä taukoja hiustenvärjäyksestä jos vain mahdollista, koska se vahingoittaa hiusta niin paljon. Nyt jos saisin päättää, niin en olisi koskaan värjännyt hiuksiani muuten kuin raidottamalla. Mutta no can do, mitäs on tullut kokeiltua kaikkia hiusvärejä vihreästä mustaan teiniajoilla! 


8 kommenttia:

  1. Osaisimpa itsekkin pitää kunnon tauon, 3kuukauden jälkeen yleensä kyllästyn :D Tosi hyvät tulokset kyllä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans oon monesti kyllästynyt tässä matkan varella, mutta toisaalta kerran kun on katkaissut hiuksensa noin hyvin niin ei sitä halua siihenkään pisteeseen enää! :)

      Poista
  2. Muistan tämän! Ihana että hiukset on kasvanut nuin hyvin takaisin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun oot seuraillut näitä :,) Mäkin oon tosi yllättynyt miten hyvin nää hiukset onkaan kasvanu!

      Poista
  3. Mä oon viimeeksi värjännyt koko pään vuonna 2014. Sen jälkeen pari kertaa raidottanu ja nioplexannu. Nyt hiukset tosi pitkät ja viimeset värjätyt kohat ihan latvoissa. Ihanaa kun on terveet hiukset <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olisi ihana joskus olla samassa pisteessä! Mullakin olisi tarkoitus kokeilla nyt värjäyksen yhteydessä tuota olaplexiä :)

      Poista
  4. Kylläpäs sun hiukset on tuuheutuneet ja kasvaneet, pitäis muistaa olla hellävarainen hiuksille :-)

    http://emmikristiinan.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans yllätyin miten nää onkaan kasvanut! Sais kyllä kasvaa vielä paljon enemmän :)

      Poista