2018/10/24

OSTOLAKKO 


 Farkkuhame House of Brandon | Pooloneule Gina tricot | Lenkkarit Adidas | Laukku Louis Vuitton | Vyö Gucci

Mun piti päivitellä tänne vähän Helsinki kuulumisia viime viikonlopulta, mutta yllättäen älyän, että tänään mennään jo keskiviikossa! Olen taas päivittäin rampannut eri paikkakunnilla, joten on ollut vähän kiirusta tällä viikolla. Eikä reissaaminen lopu hetkessä, lähden nimittäin vielä viikonlopuksi Kouvolaan. Tulen kuitenkin kertomaan lisää tuosta viikonlopusta seuraavassa postauksessa!
Viime viikonloppuna innostuin taas shoppailemaan (kiitos Helsinki ja I Love Me - messut lompakkoni tyhjentämisestä!) joten päätin nyt tällaisena materialistihulluna aloittaa pienoisen ostolakon. Lakko tulee mulla kestämään nyt ainakin marraskuun loppuun saakka, katsotaan sitten jatkaisinko vielä jopa joulukuuhunkin. Aion siis jättää kaikki ylimääräiset hömpötykset väliin, vaatteet, sisustustavarat ja muut ei niin välttämättömät asiat saavat jäädä vain houkutuksiksi. Ainoat sallitut asiat ovat kosmetiikkatarpeet, normaalit elämiseen tarvittavat jutut, joululahjat ja reissuun tarvittavat tavarat, sekä mahdolliset yhteistöistä tulevat tuotteet. Teimmekin H:n kanssa tästä pienen diilin jotta en heti unohtaisi tätä lakkoa, jos ratkean ostamaan jotain kiellettyä, niin joudun ostamaan H:lle autoon uudet renkaat.. :D Ehkäpä siis suosiolla pidän kukkaron nyörit tiukalla nyt kuukauden ajan ainakin!

Säästösyiden lisäksi alotin ostolakon myös sen takia, kun olen jotenkin totaallisen väsynyt jatkuvaan tavaran hankkimiseen. Pienistä turhista ostoksista olen kokenut melkomoista ostomorkkista ja olen vaan miettinyt, että miten paljon oisinkaan saanut rahaa säästöön kun oisin jättänyt joitakin juttuja ostamatta. Haluan myös alkaa olla vähän ilmastoystävällisempi ja lopettaa jatkuvassa kulutushysteriassa elämisen. Haluan vain ostaa asioita, joita todella tarvitsen ja joista pidän satavarmasti. Katsotaan siis miten käy, mutta nyt olen ainakin aloittanut tämän hyvillä mielin, kun ei tarvitse ratketa enää mihinkään heräteostoksiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti