2017/07/09

TULEVAISUUDEN SUUNNITELMAT; PYÖREÄ NOLLA 

Täällä olikin jossain vaiheessa toivottu postausta jossa kertoisin vähän nykyisestä työstäni. Tai noh, työpäivät nykyisessä työpaikassani on kyllä nyt pidetty, koska olin vain puoli vuotta äitiyslomasijaisena. Ajattelin kuitenkin kirjoitella mitä tykkäsin työstä ja mitä meinaan tulevaisuudessa. Nykin reissusta takaisin tulleena en ole tehnyt mitään suunnitelmia, muutakuin että siivoan kodin ja aion olla hetken ainakin lomalla.


Viimeiset puoli vuotta olin töissä siis kiinteistönvälityksen puolella. Aikaisempaa kokemusta minulla ei alalta ollut ja olen jo aikaisemmin hakenut kiinteistönvälitys hommiin, mutta olen saanut tylyjä vastauksia siitä että tuskin saan mitään myytyä, kun en ole aikaisemmin tehnyt myyntityötä. Ystäväni kuitenkin löysi työhakemuksen facesta ja laitoinkin sinne työhakemuksen menemään. Työhaastattelun jälkeen ajattelin vaan että masennun kyllä totaallisesti jos en saa kyseistä työtä, koska se vaikutti juuri sellaiselle mistä voisin tykätä. Seuraavana päivänä sainkin soiton, että pääsen kyseiseen työpaikkaan ja olin aivan täpinöissäni!

Olen ollut viimeiset 7 vuotta monessa eri työpaikassa ja myöskin niissä ns. "paskaduuneissa" jossa saat tehdä liukuhihnahommaa ja sellaista hommaa, jossa joka päivä tehdään samat hommat. Joukkoon kuuluu myös muutamia kivoja työpaikkoja, mutta nyt kuitenkin pääsin sellaiseen työpaikkaan, mihin ei ketuttanut lähteä yhtenäkään aamuna puolen vuoden aikana.

En ollut aikaisemmin tehnyt mitään toimistohommia, mutta kun työni alkoi, olin aika innoissani että pääsen järjestelemään papereita jne. Kuulostaa varmaan aika monen mielestä hullulta, mutta tykkään pitää kaikki mahdolliset paperitkin järjestyksessä ja toimiston siistinä! Työ oli itselleni tosi mieluista, koska jokainen päivä oli erilainen ja työhommat olivat erilaisia. Kelloa ei myöskään tarvinnut tuijotella ja joskus illallakin saattoi olla asuntonäyttöjä tai muita asiakastapaamisia. Työkuvaani kuului siis ihan asuntojen kuvaukset, kuvien muokkaamiset, kohteiden nettiin laittaminen, asiakkaisiin yhteyden pitäminen, asuntonäytöissä käyminen ja monet muut toimistotyöt.


Olen haaveillut kiinteistönvälittäjän työstä jo yli viiden vuoden ajan ja voin sanoa kyllä että tämä työ oli ehdottomasti paras työkokemukseni ja toivon tosiaan että pääsisin jatkamaan jossain vaiheessa vielä tällä alalla! Tietysti nuo työt vaatii lisää kouluttautumista, mutta se ei olisi kuitenkaan haitaksi.

Nyt kuitenkin loman jälkeen pitäisi miettiä taas tulevaisuutta ja sitä mitä elämällään tekisi. Meidän paikkakunnalla ei ole hirveästi työpaikkoja avoinna, eikä näiden töiden jälkeen huvittaisikaan lähteä mihinkään sellaiseen työhön, mistä en nauti. Olen myös ajatellut aina välillä yrittämistä, mutta siinäkin on aina omat riskinsä. Yrittämisessä kuitenkin saisin tehdä sitä mistä tykkään ja päättää itse omista menoistani.

Nyt tosiaan tulevaisuus on täysin auki, mutta en aijo kyllä stressata asiasta, eiköhän aika näytä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jotenkin tuntuu silti hassulle, että ei ole mitään suunnitelmia, kun tähän asti elämässä on tullut oltua koulussa tai töissä, tai sitten niissä molemmissa tai sitten on ollut hevostallin ylläpitämistä tai hääsuunnittelua. Onneksi reissun jälkeen voin kuitenkin keskittyä taas kunnolla blogin kirjoittamiseen!

Toppi New Yorker | Hame H&M | Laukku Louis Vuitton | Ballerinat H&M

2 kommenttia:

  1. Onhan nykin reissusta tulossa postausta ?:) olen samaa mieltä töiden suhteen, kannattaa tehdä juuri sitä mitä sydän käskee tekemään jos vaan voi valita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla onkin nykistä tulossa useampi postaus, kuvia on ainakin napsittu niin paljon :D ja totta tuo työjuttu, toivottavasti jossain vaiheessa löytyisi taas mieluinen työpaikka! :)

      Poista