2017/08/31

YKSINÄISYYS

Haluaisin kirjoittaa blogiin vähän syvällisempää tekstiä, asiaa mistä ei paljoakaan puhuta ja mikä ei ole pelkkää pintaraapaisua elämästäni. Tänään, olen jutellut yhden ihmisen kanssa kasvotusten, laittanut kahden ihmisen kanssa viestejä. Siinä on päiväni ihmiskontaktit. Blogistani ei ehkä uskoisi, mutta tunnen oloni välillä hyvinkin yksinäiseksi.

Viimeisen kuukauden olen viettänyt aikaa kotona ja suurimman osan ajasta yksin. Töissä käydessä oli helppoa, kun päivissä oli muuta ajateltavaa ja ihmisiä näki muutenkin, joten yksinoloa ei kerennyt paljoa edes miettimään. Olen kuitenkin ihminen, joka kaipaa ihmissuhteita ja ystäviä elämäänsä, ollakseen onnellinen. Tiedän, että yksinäisyyden tunne kumpuaa itselleni ainakin osittain koulukiusaus ajoilta saakka. Olen ollut kouluaikoina hyvinkin ulkopuolinen, se luokan ylimääräinen ja sen takia olen aina pelännyt tutustua uusiin ihmisiin tai lähteä uuteen kouluun, koska olen pelännyt aina jääväni ulkopuoliseksi. Ensimmäistä kertaa tunsin kuitenkin kuuluvani joukkoon, kun muutin Lahteen ja olin yllättynyt siitä, miten hyvin tutustuin siellä ihmisiin koulussa ja töissä. Kenelläkään ei ollut minusta ennakkoluuloja.

Minulla tosiaan löytyy ystävyyssuhteita, mutta koska olen yleensä se, joka ehdottaa jotain yhteistä tekemistä tai että nähtäisiinkö, niin se on alkanut tuntumaan hiukan yksipuoliselta. Pahimmillaan ollaan sovittu vielä että nähdään, mutta sitten tapaamisen aikoihin puhelimeen ei enää vastatakkaan tai keksitään joku älytön tekosyy miksei nähdäkkään. Näiden tapausten jälkeen olen päättänyt, että ehkä parempi olla laittamatta sitten viestiä, koska olen ilmeisesti vaan liian tungetteleva tai haitaksi ja olen jäänyt odottamaan, että kai joku laittaa mulle sitten viestiä kun kaipaa seuraani. Näin ei kuitenkaan ole käynyt. Onneksi elämästäni löytyy kuitenkin muutama ihminen, joka ehdottaa vaikka että nähtäisiinkö joku toinen päivä, jos minun ehdotukseni ei nyt satukkaan sopimaan.

Kaipaisin elämääni ystävää, joka kysyisi mitä mulle kuuluu tai tehtäisiinkö jotain kivaa yhdessä. Jos olen jollekin maininnut olevani yksinäinen niin siihen vastataan suurinpiirtein että "no höh" ja asian annetaan vaan olla. Yksinäisyyttä ei oteta tarpeeksi tosissaan, mutta itselleni tää ainakin on ihan tosi asia, koska se on läsnä elämässäni lähes päivittäin. Tietysti tästä on vähän typerää valittaa, koska maailmassa on niin paljon yksinäisempiä ihmisiä kuin minä, sellaisia joilla ei ole ketään ympärillään. Ihmiset varmasti haluavat viettää aikaa yksin, kuten minäkin, mutta on aivan eri asia olla yksin kuin yksinäinen. Minusta kenenkään ei kuuluisi olla yksinäinen.
Takki Zeeprafashion | Farkut Bikbok | Kengät H&M | Laukku Michael Kors | T-paita Boys meet girls


14 kommenttia:

  1. Tämä postaus sai tuntemaan surua puolestasi. Ikävää että tunnet olosi yksinäiseksi, koska yksinäisyyshän on tosiaan tunnetila myös. Voit olla ihmispaljouden keskellä, kontaktissa muihin ihmisiin ja silti tuntea olosi yksinäiseksi. Toivottavasti pian helpottaisi. Blogimaailmasta ja somesta ylipäätään olen löytänyt itse uusia tuttavuuksia joista osasta on muodostunut ystävyyttä ja näistä olen tosi kiitollinen. Toivottavasti sinäkin löytäisit ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hiukan surullinen asiahan tämä on mutta toivottavasti asia helpottaisi vaikka että pääsisin töihinkin niin se vaikuttaisi jo paljon kun olisi joka päivälle jotain tekemistä :) blogimaailmastakin on löytynyt muutamia tuttavuuksia, mutta harvemmin näkee muita bloggaajia kun täällä päin niitä ei ole juurikaan!

      Poista
  2. Samaistun! Jotenkin elämässä on aina ollut paljon ihmisiä ja hyvän päivän tuttuja, mutta niitä syvällisempiä ihmissuhteita joissa kysyjää ja vastaajaa todella kiinnostaa toistensa asiat on harvemmassa. Kiitollinen tottakai niistä vähäisistäkin. Laatu korvaa määrän. Toivottavasti sullekkin löytyisi niitä ihmisiä elämään jotka ovat läsnä. Uskon että he saapuvat kun aika on oikea <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Iida ja kiva kuulla että tästä löytyi samoja ajatuksia <3 eiköhän ajan kanssa selviä, ketkä niitä oikeitä ystäviä onkaan elämässä :)

      Poista
  3. Tuttu, niin tuttua! Surullista kuitenkin lukea et tunnet olosi yksinäiseksi :( Musta sä oot tosi hauskan ja fiksun olonen, et sun kans tulis toimeen ihan erinomaisesti. Mulla loppuu työt täs, et mullakin alkaa olee aikaa, ni ois ihan mahtavaa tutustua suhun paremmin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. harmillista kuulla et tää on sullekin tuttu asia! Ja ää kiitos, olis kyllä kiva tutustua paremmin ja vaikka käydä asukuvailemassa joskus kun eksyn sinne suunnalle! <3

      Poista
  4. Moi kaima :)
    Hienoa, että kirjoitat tästä! Mun mielestä näistä asioista on tärkeää puhua. Mulla on ollut myös elämässäni samoja fiiliksiä.
    Ootko kokeillut Vina sovellusta? Se on tarkoitettu naisille kavereiden etsimiseen. Se julkaistiin juuri myös Androidille.

    http://withmiina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa toinen kaima! Tämä taitaa olla harmillisesti melko yleinen asia, mutta puhuminen tietysti auttaa! En olekaan kuullut tuollaista sovellusta, ehkäpä sitä olisi vilkaistava :)

      Poista
  5. Tämä ongelma tuntuu olevan oikeastaan aika yleinen. Mulla sama juttu, että yleensä olen se joka tekee aloitteen ja vastausta saa odotella välillä aika pitkään. Tosi turhauttavaa. En tiedä miten paljon siihen voisi liittyä somen aiheuttama infoähky. Kun kaikkialla on mainoksia ja muuta jännää sisältöä, niin viestiin vastaaminen saattaa monelta helposti unohtua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmillista kuulla, mutta veikkaan että tää somen nykyaika tekee myös sen juuri, että unohdetaan vastata eikä oikein keskitytä enää niin tarkkaan siihen yhden viestin lähettämiseen. Toivottavasti tämä teksti herättäisi sellaiset ihmiset jotka ei paljoa pifä yhteyttä toisiinsa :)

      Poista
  6. samastun sun tekstiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kohtalontovereita täältä näköjään löytyy jotka kamppailee saman asian kanssa <3

      Poista
  7. Hassua miten samanlaisia ajatuksia olen itsekin viime aikoina tuntenut, joten tämä teksti oli hyvinkin samaistuttava! Toki yksinäisyys ei koskaan ole kiva asia, koska yksinäinen ei yleensä itse päätä että haluaa olla yksin. Itselläni ei ole kovin montaa ystävää, ja osa heistäkin asuu nykyään jo toisella paikkakunnalla. Päivät tuntuvat usein todella yksinäisiltä kun mies tekee pitkää päivää töissä ja jos kenenkään kanssa ei saa aikatuluja täsmäämään, että olisi aikaa edes pikaiselle kahvittelulle :/ Toisaalta olen tottunut tekemäänkin paljon asioita itsekseni, mutta joskus olisi kiva jos joku kysyisi oikeasti mitä kuuluu ja myös kuuntelisi.

    Kauniita kuvia tässä postauksessa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitokset Tuuli<3 Samaistuin juuri sunkin tekstiin, mulla on kyllä ystäviä täälläkin paikkakunnalla, mutta tuntuu että he ovat kuitenkin päivät töissä ja illalla varmasti muutakin tekemistä, niin en viitsi sitten vaivata näkemisellä. Ei sitä yhteistä aikaa tarvisi kuitenkaan kovinkaan paljoa olla päivässä, pikainenkin näkeminen toisi sellaisen tunteen että olisi tärkeä jollekin :)

      Poista